Thursday 28 February 2013

BR1M 2.0 di Sg Bumbun

Ini bukan Bersih 2.0 atau Nasi Lemak 2.0. Ini adalah BR1M 2.0. Apa cerita semua penduduk kampung? Gembira dapat duit bantuan RM500 (untuk yang dah kahwin) dan RM250(untuk bujang)? Moga anda semua dapat gunakan sebaik mungkin duit BR1M itu ya.

Bukan setakat dapat duit bantuan. Anda juga dapat makan pagi dan tengahari secara percuma. Terima kasih kepada pihak JAKOA Ibu Pejabat, Negeri dan Daerah Kuala Langat kerana bertungkus lumus menjayakan program ini. Program ini turut dihadiri Timbalan Menteri Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah iaitu YB Dato' Haji Hasan Bin Malek yang turut bersama-sama menyampaikan baucar BR1M kepada penduduk kampung. Program ini turut disertai agensi lain seperti JPN dan Kementerian Kesihatan. 

Bukan itu sahaja, ada juga cabutan bertuah. Bertuah sungguh penduduk kampung. Sudah diberi makanan percuma, malah ada cabutan bertuah pula. Tapi yang tak dapat tu tak bertuahlah ya. Hadiah utama tu sebuah TV LCD. Siapa penerimanya tidak pula saya ketahui. 

Berikut adalah gambar yang sempat saya tangkap semasa penduduk berkerumun di bilik BSN bagi menukar baucar kepada tunai. Sabar. Nanti semua dapat. Kalau tak dapat tunai tu, boleh pergi ke mana-mana bank cawangan seperti BSN, Maybank dan CIMB untuk ditunaikan. 


Semoga penduduk kampung dapat gunakan duit itu sebaiknya. 



0 Orang Asli Kena Sumpit:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...